poniedziałek, 11 października 2021

Nasze fraszki


MALWINA WILK
"O przyjacielu"

Gdy do swego domu przygarniesz mnie,
daj mi wodę i karmę, tylko tego chcę.
Gdy na dwór będziesz chciał wychodzić,
nie musisz mnie długo prosić.
Ja zrozumiem, co powiesz i poczujesz,
i ty też z czasem zrozumiesz.
Zwierząt na świecie wiele jest,
lecz tylko ja, twój pies,
może pokochać cię tak jak chcesz.



MAGDA DOBRZYCKA
"O wakacjach"

Kiedy nadchodzą wakacje
jedziemy z rodziną na wczasy.
Czekają nas różne atrakcje,
wyprawy w pachnące lasy.
Słoneczko cudownie grzeje
pot ciurkiem po czole się leje.
Więc Ci, co kochają wakacje
mają z pewnością rację.



 ZUZANNA BRYL
"Na konia"

Na konia wsiądź i wiatr we włosach czuj,
jednak zbytnio batem go nie traktuj,
koń w złość wpadnie,
i jeździec z niego spadnie.



NICOL KOŹLIK
"O fraszce"

Pewnego dnia w szkole Pani powiedziała:
"Na jutro fraszka ma być napisana!"
Strach, panika nie do opisania, 
cała klasa się zestresowała. 
Dzisiaj każdy swoją fraszkę do rąk chwyta
i bezproblemowo wszystkim zebranym czyta.



ALEKSANDER SOBCZYK
"Moja fraszka" 

Leżę i myślę.
Chcę wymyślić fraszkę,
a tu głowa pusta
choć to nie kapusta.
Rymy nie przychodzą,
Chyba że pobłądzą.
Nic więcej nie stworzę,
gdyż zaraz drzwi do snu otworzę.



HANIA GARCZORZ

Gdy w młodości człowiek skacze
i świat stoi przed nim otworem,
to na starość z bólu płacze
i stoi przed doktorem.