piątek, 3 kwietnia 2020

TEMAT: Relacje rodzinne widziane oczami krytycznej nastolatki


1. Dzisiaj chciałabym Ci zaproponować fragment książki
Barbary Kosmowskiej pt. "Buba". Tak zaczyna się ta książka...


                                                                                                                             / Barbara Kosmowska "Buba", Łódź 2010, str.3; zdjęcie własne/

2. PODRĘCZNIK, str. 185 - teraz otwórz swój podręcznik i 
przeczytaj fragment, który omówimy na dzisiejszej lekcji.
Zapisz temat.

3. NOTATKA W ZESZYCIE - wypisz elementy świata przedstawionego,
tak jak zwykle robiliśmy to na lekcji:
- czas akcji:
- miejsce akcji:
- bohaterowie:
- wydarzenia (ogólnie, możesz je zapisać w punktach)
- narrator

4. NOTATKA W ZESZYCIEopisz sytuację ukazaną w utworze.
Przedstaw bohaterów oraz moment, w którym zostali pokazani.
Czym był ten wieczór dla poszczególnych członków rodziny?
Czego chcieli? Czego oczekiwali?
Jakie uczucia im towarzyszyły? Co czuli poszczególni bohaterowie?
Swoje wnioski zapisz w tabeli.


5. PROPOZYCJA DLA CHĘTNYCH:
Postaraj się sprawić, żeby wieczór w gronie członków Twojej rodziny
był bardziej udany niż ten u Buby. Zaskocz swoich bliskich i zaproponuj im wspólną grę, np. w kalambury. Przygotuj karteczki z hasłami, które będziecie później losować. Możesz też poprosić resztę rodziny, aby każdy z nich zaproponował swoje hasła. Będzie więcej zabawy…
Hasłami mogą być np. nazwy uczuć (radość, euforia, znudzenie, obrzydzenie, zaskoczenie, smutek, zdziwienie, itp.) albo przysłowia, tytuły książek, filmów, itp.  Co tylko będziecie chcieli.
Zanim zaczniecie zabawę, ustalcie zasady, żeby nie było nieporozumień.
Ja proponuję Ci tradycyjne kalambury: losowanie hasła, a następnie albo pokazywanie jego znaczenia za pomocą mimiki i gestów, albo rysowanie.
Udanej zabawy!

6. ZADANIE DLA WSZYSTKICH (nie tylko dla chętnych):
Napisz do mnie LIST, w którym opiszesz mi, jak Ty spędzasz czas w swoim gronie rodzinnym. W związku z obecną sytuacją przebywamy w domu
już od ponad 3 tygodni, więc na pewno sporo się u Ciebie działo.
Mam nadzieję, że czas mija Ci przyjemniej niż u Buby… 
Napisz mi o tym.
TERMIN: do 24.04.2020r. 
Zadanie wyślij do mnie mailem (mój adres już znasz).                    
UWAGA!
Jeśli masz możliwość napisania do mnie listu na komputerze, napisz go 
np. w programie WORD i wyślij do mnie jako JEDEN załącznik.
Jeśli nie masz takiej możliwości, napisz list po prostu na kartce A4 
(może być w kratkę), następnie zrób zdjęcie (TYLKO WYRAŹNE!)
i wyślij do mnie. Nie wysyłaj kilku zdjęć!
Jeden Twój list (napisany na JEDNEJ KARTCE) - JEDEN ZAŁĄCZNIK!                                                     

Dziękuję za dzisiejszą lekcję.
Twoja Polonistka